מהפכה על גלגלים- ניידת בריאות לגיל הזהב

עפר גדנקן No Comments on מהפכה על גלגלים- ניידת בריאות לגיל הזהב

ניידת גיל הזהב של מכבי שירותי בריאות הגיעה לקריית מוצקין לבצע בדיקות יזומות.
המטרה: מניעת הדרדרות תפקודית בקרב בני הגיל השלישי

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מערכות בריאות ניצבות מול אתגרים של עליה בתוחלת החיים ושיעור עולה של הקשישים הגרים בקהילה. הערכה גריאטרית מלאה הינה כלי לשיפור איכות החיים ומניעת הדרדרות תפקודית.  במחוז הצפון של 'מכבי' זיהו את מצוקתם של בני הגיל השלישי ויזמו פתרון יצירתי בדמותה של ניידת בריאות לגיל הזהב – מרפאה גריאטרית על גלגלים, מאוישת על ידי צוות מומחים הכולל: רופא מומחה בגריאטריה, צוות סיעוד, ריפוי בעיסוק ועבודה סוציאלית, המבצע מגוון אבחונים וטיפולים יזומים למניעת הדרדרות תפקודית והעלאת איכות החיים.

מדי שבוע עושה הניידת את דרכה אל נקודות שונות ברחבי הצפון והצוות הרפואי מעניק מעטפת טיפולים רפואית הכוללת הערכה גריאטרית מקיפה, טיפולים, חיסונים, רפואה מותאמת אישית והמשך טיפול יזום בקהילה. זימון המטופלים יזום, על פי בסיס נתונים ובו מידע מרשמים (רשם סיכון לנפילות, דמנציה, דיכאון, מחלות כרוניות, פוליפרמסי, אשפוזים חוזרים, חוק סיעוד).

"זיהינו מצוקה אמיתית, בהם חברי מכבי המבוגרים מתקשים להגיע לבצע הערכה גריאטרית ומוותרים על טיפולים חיוניים. חלקם מתמודדים עם תחלואה קשה, אשפוזים, חלקם חווים בדידות, דיכאון, וחלה הדרדרות במצבם. הקמת מרפאה ניידת עם מענה רב תחומי מהווה חשיבה מחוץ לקופסא ובשורה של ממש. -מסכמת, ראומה קורץ, מנהלת ניידת הגריאטריה של מכבי שירותי בריאות, מחוז הצפון.



0 תגובות